Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

pod balaceanca dambovita 1Scris de D-l Emil Munteanu preluat de la (www.ccib.ro/afacerea/)

Nu, nu este vorba de renumita Punte a suspinelor, cea construita la 1600 pentru a face legatura intre camerele de interogare din Palatul Dogilor si inchisoare. Deci nici de suspinele condamnatilor la moarte care mergeau pe ultimul drum, de la Palatul Dogilor catre locul in care erau executati.

Este vorba de un banal pod din Romania, de nici 50 de metri lungime, care face legatura intre doua localitati ilfovene. Dupa ani de folosinta, constructia a cedat, ca atare puntea peste canalul Dambovita a intrat in reabilitare totala.

Au lucrat drumarii mai ceva ca legendarul mester Manole si, cu chiu cu vai, dupa o intarziere de un an, dupa suspinele repetate ale localnicilor nevoiti sa faca zeci de kilometri ocol pentru a ajunge la slujba sau pe la casele lor, a iesit o mandrete de pod: betonat, strajuit de balustrade, trainic si estetic in acelasi timp, acesta poate fi admirat de oricine are drum pe acolo, doar ca de folosit, nici nu poate fi vorba. La ambele capete, constructorii au blocat accesul cu mastodonti din beton, pe care un paznic permanent are grija ca nu care cumva vreun voinic sa le inlature pentru a-si croi drum spre celalat mal.

Pana una-alta, pentru cei mai curajosi, constructorii au inlaturat o portiune din dig, lasandu-i pe soferi sa se aventureze prin apa, pe langa pod, pentru a trece din 
Balaceanca in Cernica si invers. Cand nu este viitura pe Dambovita,

se trece – mai ales masinile mai mari, inclusiv salvarile pentru spital. Cand apa este mare, se face cale intoarsa, 45 de kilometri, pentru a ajunge la Spitalul de boli nervoase din Balaceanca sau la alte obiective din zona. Altfel exista riscul sa fii luat de ape, cum s-a mai intamplat.

Subsemnatul a facut documentarea intr-o zi cu ghinion - Dambovita era extrem de furioasa dupa cateva zile de ploi, ca atare am facut cale intoarsa in Capitala. Am sunat la firma de constructii pe a carei carte de vizita scrie, printre altele, „Constructii speciale. Constructii de renume”, pentru a afla de ce podul nu este functional cand a trecut mai bine de o luna de la finalizare, constructorul strangandu-si deja utilajele.

Cei de la firma m-au trimis „cu amabilitate” la centrala. Secret mare, insa, si aici – sunt intrebat „in ce problema" si mi se spune ca „voi fi sunat pentru a lamuri lucrurile”.

N-a sunat nimeni pana acum ca sa ma lamureasca si probabil nici n-o va face cineva.

Primesc, totusi, un telefon de la o secretara care imi transmite ca „nu s-a facut inca receptia. Se afla in probe de laborator, ca atare nu sunt intrunite conditiile tehnice, betonul neajungand inca la maturare”.

Daca totul era atat de simplu, de ce atata fereala si trimisul asta de la Anna la Caiafa? Oare cei unde am sunat prima data nu stiau de problema cu receptia si probele de laborator?

Stimati drumari, investitori, intreprinzatori, cum va mai spuneti, ce-oti avea de ascuns? Nu-i vorba de o centrala nucleara, nici de un cosmodrom, ci de un banal pod, o punte dupa care suspina atatia oameni, soferi si pietoni in egala masura, o mandrete de lucrare pe care deocamdata nu putem decat s-o admiram – localnicii, aievea, noi, doar in poze. Cand o s-o si folosim...

Alte articole despre podul de la Balaceanca:

 

Cand va fi finalizat podul de la Balaceanca ?

Noul pod de la Balaceanca - functional

pod balaceanca dambovita 2

Adaugă comentariu
Pentru un dialog civilizat, articolele si comentariile care contin expresii vulgare, injurii catre alti utilizatori sau incita la violenta, ura, sunt defaimatoare, ofensatoare, promoveaza produse sau servicii, sau nu au legatura cu subiectul comentat, vor fi sterse. Responsabilitatea pentru articole si comentarii revine autorului acestora.
Campurile de mai jos marcate cu * sunt obligatorii.


Codul de securitate
Refriseaza codul / Introduceti codul in campul de mai jos

Vox Cernica TV