Sesiune - Iunie 2023
Steluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

In comuna Cernica, mai mult de 56% (44 elevi) din totalul de 80 de elevi ai clasei a VIII-a din scolile gimnaziale aferente satelor Cernica, Tanganu, Balaceanca, Posta si Caldararu nu au reusit sa obtina o nota mai mare de 5 la Evaluarea Nationala, sesiunea iunie 2023.  

In cele ce urmeaza, va prezentam analiza rezultatelor obtinute de elevii claselor a VIII-a din scolile gimnaziale ale comunei Cernica si anumeȘcoala Gimnaziala Nr. 1 sat CernicaȘcoala Gimnazială Nr. 2 TânganuȘcoala Gimnazială Nr. 3 Bălăceanca, după contestatii. 

Cu un click pe fiecare din scolile de mai sus, puteti ajunge la rezultatele publicate oficial pe evaluare.edu.ro.

Cea mai mare nota la Limba si literatura romana a fost de 9.60, iar la Matematica de 8.85. Nota la română a fost obtinută în cadrul scolii gimnaziale din sat Tânganu iar nota la matematică în cadrul școlii din sat Cernica.

Din totalul de 80 elevi, 78 au fost prezenți pentru a susține examenul de admitere de liceu de anul acesta. Dintre aceștia doar 4 au reușit să obțina o medie a notelor la română și la matematica mai mare de 8.

O singura medie de 9 a fost obținută la nivel de comună cu încă alte trei medii in intervalul 8-8.49.

Din totalul elevilor prezenți la examen, 56,4% dintre elevii comunei Cernica, au avut o medie mai mica decat 5, acest procent fiind de 2.41 ori mai mare decat cel de la nivel national (23,56%), de 4,08 ori mai mare decat cel din mediul urban (13,82%) și de 1,43 ori mai mare decât elevii din mediul rural (39,35%).

Dupa cum se poate observa din tabelele de mai jos, din totalul de 80 de elevi ai claselor a VIII-a din cele trei scoli gimnaziale ale comunei Cernica, doar 43,6% (34 elevi) dintre ei au reusit sa obtina o medie la cele doua discipline, egala sau mai mare decat nota 5, acest procent fiind de 1.75 ori mai mic decat cel de la nivel national (76,44%), de 1,98 ori mai mic decât cel din mediul urban (86,18%) și de 1,39 ori mai mic decât cel din mediul rural (60,65%).

În tabelele de mai jos, puteti vedea si rezultatele obtinute de cele trei scoli gimnaziale ale comunei Cernica pe intervale de note. De aici se poate vedea ca, cel mai slab rezultat, l-au avut elevii de la scoala din Tânganu, urmati de cei din Balaceanca și sat Cernica.

De asemenea, din graficul de mai jos privind distributia mediilor pe intervale, pentru fiecare scoala din comuna Cernica se poate observa ca, in comparatie cu mediile obtinute la nivel national, performanta este una negativa, in sensul in care, mediile obtinute predomina in intervalele de note sub 5 si cele de note mici, cu doar patru medii mai mari sau egale cu 8 si cu nici o medie in intervalul 9.50 - 10,confirmandu-se discrepanta si diferentele uriase intre nivelul de educatie din mediul urban si cel din rural. 

Incadrând (cu greu) comuna Cernica în mediul rural, ar fi trebuit ca rezultatele să se afle (măcar) în marja celor obtinute în mediul rural din Romania. 

Totuși, din aceste statistici se poate vedea ca rezultatele sunt mai slabe si decat cele din mediul rural si decat cele din mediul national, incadrandu-se de fapt printre cele mai slabe rezultate din tara.

A se citi si: Elevii din cele mai sărace regiuni ale României au cele mai multe medii sub 5 la Evaluarea Naţională 2023/ Organizația Salvaţi Copiii cere autorităţilor să ia măsuri

În dinamică, se observă că, în comuna Cernica, rezultatele  obtinute în sesiunea din anul 2023 sunt mai slabe chiar și în comparație cu cele obtinute in anul 2022.

grafic evaluare nationala 2023 comuna cernicaAnul trecut au fost mai putini ("doar" 40,2% din total adica 33 elevi din 82) cei care nu au reusit sa ia o nota mai mare sau egala cu 5, in comparatie cu 56,4% din total adica 44 elevi din 80, de anul acesta.

Practic, raportul celor care au luat o nota sub 5 s-a inversat in anul 2023 in comparatie cu anul 2022, dupa cum se poate vedea in graficul si tabelele de mai jos.

În baza acestor analize, se poate observa că, tendinta este clar, una negativă, impunandu-se de urgenta, luarea unor masuri corespunzatoare, de catre factorii de decizie, în vederea identificari cauzelor si a remediilor posibile, pentru îmbunatatirea rezultatelor viitoare ale eleviilor acestor școli.

Cele 6 contestatii facute nu au ajutat elevii care au avut curajul sa procedeze in acest fel in vederea imbunatatiri notelor.  Doar trei dintre ele au avut succes in sensul in care notele initiale au fost marite, doua rezultand in mentinerea notei si una in reducerea notei, dupa cum se poate vedea mai jos.

In urma publicarii din anul 2022 a unei analize cu privire la rezultatele obtinute in cadrul acestor scolii la evaluarea nationala (click aici: Analiza rezultate Evaluare Nationala 2022 - comuna Cernica si satele sale.), au existat unele voci (chiar ale unor cadre didactice din unele sate) cu privire la oportunitatea elaborarii unor asemenea analize.

grafic evaluare nationala 2023 comuna cernica 1În lipsa statisticilor relevante aceasta analiza nu include rezultatele elevilor care locuiesc in satele comunei Cernica, dar care invata la o scoala gimanziala din Bucuresti sau din Ilfov. Acestia sunt inclusi in statisticile scolilor respective si nu in cele trei scoli gimnaziale din comuna Cernica.

Portalul Vox Cernica nu a avut si nu are in vedere identificarea cauzelor si propunerea de solutii, cu exceptia exprimării opiniilor proprii cu privire la starea de fapt, stare care este evidentă și nu poate fi contestată în baza statisticilor prezentate.

Nu dorim altceva, decât să tragem (încă o dată), un semnal de alarmă cu privire la situația din acest domeniu atât de important pentru elevii și locuitorii comunei noastre.

Degeaba avem scoli frumos renovate si dotate cu mijloace  moderne de învățământ cum ar fi tabletele și tablele inteligente, dacă rezultatele sunt din ce in ce mai dezamăgitoare pentru elevi și părinții acestora.

În vremurile nu foarte îndepărtate, și chiar în comuna noastră, în poporul "rural" se obțineau rezultate mai bune cu învățatul "la lumânare" și grija pentru calitatea actului educational era infinit mai mare dacat ceea ce se întâmplă astăzi, în așa zisă "eră a informației" și mai de curând, era  "AI-Inteligentei artificiale".

Infrastructura școlară (în care s-au investit probabil milioane de euro), de una singură, se dovedește că nu este suficientă pentru "a produce", dacă nu pe "banda rulantă", măcar mai mulți liceeni în comuna noastră.  

De dimineață până seara nu auzim decât de necesitatea investițiilor în această infrastructură,eventual din bani europeni. Pe parcurs, se pare că s-a uitat că aceste investiții, trebuie să aibă ca rezultat, în primul rând, creșterea performanțelor elevilor (rezultate), care pot / ar trebui să fie măsurate (cu adevărat) în mai multe moduri specifice,dar cu siguranță nu prin nivelul de "absorție" al unor bani, sau prin măsurarea nivelului unor investiții (activități) sau prin măsurarea nivelului de utilizare al unor mijloace / instrumente.

Rezultatele și nu mijloacele sunt cele care conteaza în final și prin prisma acestor rezultate trebuie prezentata performanța școlarilor și în comuna Cernica. Nu credem că, la acest moment există vreun studiu (formal) la nivelul comunei Cernica, despre nivelul de corelare intre nivelul crescător al sumele investite până acum în infrastuctura școlară și nivelul (din ce in ce mai slab, după cum se poate vedea in cele descrise mai jos) ale performanțelor elevilor din această comună.

Putem doar să constatăm că, până la proba contrarie, în ultimii cinsprezece ani, această corelație, între nivelul investițiilor în infrastructura școlară și rezultatele elevilor, este una de tip negativ.

Aceasta corelație negativă nu înseamnă că, investițiile în infrastructura școlară au reprezentat un lucru rău, sau, reprezintă cauza evolutiei slabe a rezultatelor elevilor.

De asemenea, cauzele rezultatelor slabe nu (mai) pot fi invocate, eventual, în baza lipsei unei infrastructuri școlare adecvate. Nu, din acest punct de vedere toate aceste școlii (și nu numai) din comuna Cernica (cu exceptia celei din Căldăraru au fost renovate / modernizate sau chiar construite de la zero și dotate cu toate facilitățile posibile și necesare inclusiv dotari cu mijloace / sisteme de educatie digitală.

Actuala corelație negativă descrisă mai sus, doar ne spune că, în altă zonă trebuie căutate cauzele și remediile potențiale și întărește concluzia că, aceste investiții nu (mai) reprezintă factorul primordial în obținerea unor rezultate mai bune și că, acum, ca de altfel dintotdeauna, factorul uman (elevii și cadrele didactice) este cel care contează cel mai mult și în această zonă ar trebui să se adopte majoritatea masurilor viitoare, de remediere / inversare a trendului negativ actual, al acestor rezultate. De asemenea, restul elementelor și al modului de organizare al acestora în cadrul sistemului educațional reprezintă o altă zonă care ar trebui să fie de asemenea revizuită.

Un indicator al performanțelor elevilor din învățământul gimnazial (chiar dacă este departe de a fi perfect), pe lângă sistemul de notare din timpul anului școlar, este reprezentat de rezultatul obținut la evaluarea națională în vederea admiterii la liceu. Chiar dacă notele obținute pe parcursul școlii sau la diverse examene de tip evaluare națională, bacalaureat, etc. nu prezic, nu garantează "succesul în viață" și nici nu caracterizează într-un mod optim cunoștințele, aptitudinile, abilitățile, competențele, talentele, vocația etc., în lipsa unui alt sistem mai bun de măsurare a "meritelor" unui elev, aceste note au fost și rămân încă, principalul indicator de măsurare a performanțelor școlare, în Romania sau în altă parte a lumii.

"Dragostea de carte" nu ar trebui confundată cu "dragostea de tabletă", de telefonul mobil, de computer si de jocurile de computer sau de alte dispozitive și sisteme digitale. Utilizarea acestora inclusiv în timpul mesei sau pe toaletă, în mijloacele de transport, mergând pe stradă, în timpul orelor de clasă, etc. etc. nu te transformă automat în programator sau IT-ist cu un salariu "baban" lucrând "izolat" de pe o insulă exotică și nici măcar nu asigură, de asemenea automat, o educație mai bună, o Romanie educată sau măcar o notă mai bună la evaluarea națională sau la bacaluareat. 

Instrumentele / mjloacele puse la dispoziția elevilor pot fi acceptate atâta timp cat utilizarea lor nu reprezintă un scop în sine, așa cum se întâmplă deja și cu efecte total diferite decat cele intentionate, adică lipsite de eficacitate. Din contră, sunt nenumărate cazurile când aceste mijloace au condus mai degrabă la patologii incluzând dependențe, afecțiuni fizice si psihologice despre care nu se prea discută in familie sau in presa centrală sau de aiurea. De ce nu se discuta? Cauzele sunt nenumarate. De la motive de pandemie până la motive de creștere a competențelor digitale, digitalizarea sistemului de educație și cresterii consumului de hardware și software pentru creșterea afacerilor și PIB-ului.  De la, vezi dom'le " să nu frustez copilu' " că nu are ultimul "gadget" în comparație cu colegii lui, până la a se prefera liniștea în familie în schimbul eforturilor / certurilor permanente necesare pentru "dezvățul" de folosirea masivă a acestor dispozitive în alte sopuri decât cele educaționale.  

Până la acest moment,cu exceptța faptului că unele cadre didactice dau vina pe elevi și pe mediul socio-economic în care aceste cadre și elevi traiesc și învață, iar unii elevii dau vina pe cadrele didactice și pe nivelul acestora de implicare si pregătire, nu sunt prezentate alte "analize" sau măsuri propuse / deja luate în vederea îmbunătățirii acestei situatii de catre factorii decizionali.

Cele mai recente date (sursa click aici) indică rezultate mai multe decât îngrijorătoare în ceea ce priveşte dorinţa familiilor de a le oferi o educaţie copiilor. La școală sunt înscriși 244 de elevi, dintre care 172 la ciclul primar. Rata de abandon de la ciclul primar la cel gimnazial este de peste 50%, ceea ce generează probleme sociale grave, având în vedere vârsta adolescenței și tentațiile care apar în medii sărace, cu comunități de romi. Școlile din Cernica rămân astfel suspendate între dificultățile financiare ale familiilor din comună, diversitatea etnică și discriminarea de șanse care apare automat în medii rurale de mici dimensiuni, și lipsa unei perspective reale de dezvoltare chiar dacă situarea în proximitatea unei mari metropole oferă această iluzie.

La modul general, se constată că, fără o implicare susținută a elevilor, a parinților și cadrelor didactice în vederea pregatirii serioase pentru acest examen si in general pentru mentinerea interesului pentru educația continuă, cel mai probabil, această situație se va repeta și se va înrăutăți.

De asemenea, fără tăgadă, din cele spuse de unii elevi, calitatea actului educational in cadrul unitatilor de invatamant, a scazut si scade an de an, in conditiile in care cadrele didactice nu sunt motivate corespunzator si de asemenea nu exista un sistem de management adecvat, al performantei acestor cadre didactice. In orice caz, provocarea consta in faptul ca, orice sistem optim de evaluare al performantelor ar trebui sa tina cont si de faptul ca nu toti elevii / profesorii sunt egali in aptitudini / abilități intelectuale, emoționale sau de altă natura de tip click aici:  IQ, EQ, SQ, AQ etc.  

Din unele surse, întelegem că, există școli / licee unde mulți învățători / profesori care nu intră cu zilele la orele de clasă, sau atunci cand intră, actul educational se rezumă la a pune elevii să deschidă cartea și să pună elevii să rezolve exerciții din această carte .

Legende sau nu, nu dorim să generalizăm unele cazuri, probabil izolate, dar rămâne adevărat că, fum fără foc nu iese și de asemenea, nimeni nu poate contesta că, în zilele noastre, un alt  fenomen, cel al meditatiilor, reprezintă alt factor decisiv al succesului sau al insuccesului la evaluarea națională (și nu numai) în vederea admiterii la liceu.

Se poate observa ca acest fenomen a luat o deosebită amploare în ultimii ani, constatandu-se un raport invers proportional intre nivelul și calitatea actului educational in cadrul unitatilor de învațămant public și nivelul și amploarea meditatiilor furnizate exact de aceleași cadre didactice din aceleași unitați de învățământ.

Art. 32 alin. (4) din Constituția Romaniei: - "Învăţământul de stat este gratuit potrivit legii....", a rămas în realitatea de zi cu zi, o simplă vorbă, de formă fără fond. În condițiile în care acesta fost subtil transferat în zona meditațiilor (ca și actul medical din domeniul sănătății), acest  "învățământ", acolo unde contează cu adevarat, nu mai este demult "gratuit" sau acordat in condiții de echitate socială, așa cum ne place să ne batem cu pumnul în piept.

Că tot este la modă, dacă cineva nu crede în acest sistem "paralel" (nu "alternativ"), de data aceasta de "învățământ", nu trebuie decât să urmărească abundența anunțurilor cu privire la "serviciile" de meditații pentru diversele discipline din învățământul gimnazial sau liceal, în special pentru Limba și literatura română și Matematică.

Nu toți părinții își permit să le ofere copiilor lor aceste meditații, mai ales în mediul rural. De asemenea, nu toți părinții au cunoștințele, timpul, resursele și răbdarea să suplinească, ceea ce nu ar trebui suplinit, adică pe învățători și profesori. Și atunci cum se demonstrează principul egalității de șanse ale elevilor?

Din unele zvonuri, au fost cazuri în care notele acordate la unele din școli erau condiționate de acceptarea meditațiilor ca și servicii remunerate după orele de școală. Tot din "zvonuri", au fost / mai sunt chiar încă situații unde (în special în unele licee) unde unii profesori fac viața elevilor un "iad" și acordă 5-ul foarte greu, nu pentru menținerea unui nivel de exigență "rezonabil" sau respectarea unor bareme, ci tocmai pentru a-i face pe elevi să apeleze la aceste servicii "paralele".

Aceste zvonuri au fost printre cauzele pentru care, în spațiul public, a apărut propunerea privind necesitatea interzicerii acestor meditații (de cele mai multe ori nedeclarate și neimpozitate) acordate de către cadrele didactice elevilor de la clasele unde aceștia își desfășoară activitatea. Ca multe alte lucruri "bune" și această propunere a rămas doar la nivel de propunere. 

De asemenea, rămâne de văzut, în urma protestelor și satisfacerii cererii cadrelor didactice, dacă fenomenul meditațiilor va continua. Cel mai probabil, în opinia noastră este că, da, vor continua și mai "abitir" atâta timp cât, societatea în ansamblul ei nu va reuși să armonizeze sistemul educațional, inclusiv prin asigurarea unui nivel de motivare satisfăcător pentru cadrele didactice.

Va fi greu de realizat acest lucru in conditiile in care Romania nu este totusi printre cele mai dezvoltate state astfel incat sa ofere o remuneratie suficienta cadrelor didactice, la un nivel care sa descurajeze si sa faca "neatrăgătoare" și acordarea meditatiilor după orele de program.

De asemenea mai rămân aceia care, indiferent de nivelul de salarizare, vor fi tot nemultumiti si vor continua aceasta practică. Pentru aceștia ar trebui să fie găsite alte metode de "descurajare".

De fapt problema nu ar trebui sa fie una de "descurajare" a meditațiilor (cu excepția celor acordate propriilor elevi cărora le predă la clase pentru evitarea conflictelor de interese), acestea vor continua indiferent cat de mari vor fi salariile.

Problema reala este de asigurare a calitații actului educațional de la clase, pentru cei 26-30 de elevi, așa cum se asigură la domiciliul cadrelor didactice pentru cei 1 - 4 elevi / x nr. sesiuni pe saptamana / 1-2 h pe sesiune. 

De asemenea, se mai poate observa impactul tehnologiei asupra "apetitului" elevilor de a invata din "manualele școlare", și nu de pe platformele sociale "gen" Tik-Tok, Youtube, FAcebook, Instagram etc. etc.

Dialogul pe chat / mesagerie de tip -C.F. ?!  -B.N.  este reprezentativ pentru vocabularul practicat de elevii zilelor noastre, chiar de catre cei care se pot lauda cu note mari la scoala sau la examene de evaluare nationala sau chiar de bacalaureat.

Se constata ca EXTREM de putin elevi mai citesc câte o carte si este din ce in ce mai greu de comunicat cu aceștia în condițiile în care posibilitatile sau dorinta acestora de intelegere a unor concepte este din ce in ce mai mica in raport cu "distractiile" oferite de tehnologia actuala.

În era motoarelor de cautare pe internet e greu sa mai convingi pe cineva sa studieze din "clasici" si sa aprofundeze opera acestora, mai ales in conditiile in care, a "cita" din acestia nu ii mai ajuta deloc in zilele noastre, mai ales atunci cand trebuie sa intre pe piata fortei de munca, fie dupa liceu, fie dupa facultate. 

Vă invitam și pe Dvs. să vă spuneți opinia cu privire la rezultatele evaluării nationale din acest an și nu ne ramane să speram decât că, nu avem dreptate în ceea ce am prezentat până acum și că nu se va repeta această situație și la anul.

Scoala Gimnaziala din satul: Sat Cernica Sat Tânganu Sat Bălăceanca Comuna Cernica National Urban Rural
Nr.  % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. %
Total elevi clasa a-VIII-a 26 33% 26 33% 28 35% 80 100%  161.652     100%    97.223      64.429    
Prezenti 25 96% 25 96% 28 100% 78 98%  154.115     95,34%
Numar absenti la examen 1 4% 1 4% 0 0% 2 3%     7.537     4,66%
Nr. % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. % Nr. %
Elevi din clasa care au obtinut nota = > 5 14 56% 9 36% 11 39% 34 43,6%  117.798     76,44% 86,18% 60,65%
Elevi din clasa care au obtinut nota < 5 11 44% 16 64% 17 61% 44 56,4%    36.317     23,56% 13,82% 39,35%

Cea mai mare nota obtinuta : Sat Cernica Sat Tânganu Sat Bălăceanca Comuna Cernica National
Limba si literatura romana  8,60          9,60         6,40                     9,60     10
Matematica  8,85          8,70         8,30                     8,85     10
Media  8,42          9,00         7,15                     9,00     10
Cea mai mica nota obtinuta : Sat Cernica Sat Tânganu Sat Bălăceanca Comuna Cernica National
Limba si literatura romana  1,50          2,10         2,00                     1,50     1
Matematica  2,50          2,50         2,50                     2,50     1
Media  2,05          2,30         3,25                     2,05     1

 

Comparatie 2023 vs 2022 a rezultatelor pe intervale de note la Evaluare Natională obținute de elevii școlilor gimnaziale din comuna Cernica:  

2023 2022
Romana Matematica Medie Romana Matematica Medie
Nr. elevi % Nr. elevi % Nr. elevi % Nr. elevi % Nr. elevi % Nr. elevi %
<5 39 50% 33 42% 44 56% 20 24% 30 37% 33 40%
5-5.49 14 18% 13 17% 2 3% 23 28% 16 20% 10 12%
5.5-5.99 2 3% 8 10% 5 6% 7 9% 15 18% 14 17%
6-6.49 6 8% 4 5% 11 14% 12 15% 7 9% 7 9%
6.5-6.99 2 3% 4 5% 3 4% 7 9% 5 6% 8 10%
7-7.49 5 6% 4 5% 5 6% 3 4% 4 5% 5 6%
7..5-7.99 4 5% 5 6% 4 5% 4 5% 3 4% 1 1%
8-8.49 2 3% 5 6% 3 4% 3 4% 0 0% 4 5%
8.5-8.99 2 3% 2 3% 0 0% 3 4% 2 2% 0 0%
9-9.49 1 1% 0 0% 1 1% 0 0% 0 0% 0 0%
9.5-9.99 1 1% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0%
10 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0%
Total 78 100% 78 100% 78 100% 82 100% 82 100% 82 100%

 

Prezentare distributie note pe discipline, sate, medie si intervale Sat Cernica Sat Tânganu Sat Bălăceanca
Romana % total Matematica % total Medie % total Romana % total Matematica % total Medie % total Romana % total Matematica % total Medie % total
<5 9 36% 9 36% 11 44% 14 56% 14 56% 16 64% 16 57% 10 36% 17 61%
5-5,49 5 20% 2 8% 1 4% 2 8% 3 12% 0 0% 7 25% 8 29% 1 4%
5,5-5,99 1 4% 3 12% 0 0% 0 0% 1 4% 1 4% 1 4% 4 14% 4 14%
6-6,49 1 4% 3 12% 4 16% 2 8% 0 0% 2 8% 3 11% 1 4% 5 18%
6,5-6,99 1 4% 1 4% 3 12% 0 0% 2 8% 0 0% 1 4% 1 4% 0 0%
7-7,49 2 8% 2 8% 1 4% 3 12% 1 4% 3 12% 0 0% 1 4% 1 4%
7,5-7,99 2 8% 2 8% 3 12% 2 8% 1 4% 1 4% 0 0% 2 7% 0 0%
8-8,49 2 8% 2 8% 2 8% 0 0% 2 8% 1 4% 0 0% 1 4% 0 0%
8,5-8,99 2 8% 1 4% 0 0% 0 0% 1 4% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0%
9-9,49 0 0% 0 0% 0 0% 1 4% 0 0% 1 4% 0 0% 0 0% 0 0%
9,5-9,99 0 0% 0 0% 0 0% 1 4% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0%
10- 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0% 0 0%
Total 25 100% 25 100% 25 100% 25 100% 25 100% 25 100% 28 100% 28 100% 28 100%

 

Prezentare distributie note pe discipline, comuna, national, urban si rural, medie si intervale Comuna Cernica National (Medie) Urban (Medie) Rural (Medie)
Romana % total Matematica % total Medie % total Nr. Elevi % total Nr. Elevi % total Nr. Elevi % total
<5 39 50% 33 42% 44 56,4%             36.317     23,6% 13,82% 39,35%
5-5,49 14 18% 13 17% 2 2,6%               9.946     6,5% 5,05% 8,73%
5,5-5,99 2 3% 8 10% 5 6,4%             10.015     6,5% 5,54% 8,05%
6-6,49 6 8% 4 5% 11 14,1%             10.260     6,7% 6,18% 7,43%
6,5-6,99 2 3% 4 5% 3 3,8%             10.412     6,8% 6,66% 6,92%
7-7,49 5 6% 4 5% 5 6,4%             11.273     7,3% 7,72% 6,66%
7,5-7,99 4 5% 5 6% 4 5,1%             12.242     7,9% 8,91% 6,38%
8-8,49 2 3% 5 6% 3 3,8%             14.199     9,2% 10,98% 6,35%
8,5-8,99 2 3% 2 3% 0 0,0%             15.485     10,0% 12,89% 5,45%
9-9,49 1 1% 0 0% 1 1,3%             14.517     9,4% 13,10% 3,46%
9,5-9,99 1 1% 0 0% 0 0,0%               8.983     5,8% 8,69% 1,20%
10- 0 0% 0 0% 0 0,0%                  466     0,3% 0,47% 0,03%
Total 78 100% 78 100% 78 100%           154.115     100% 100%

100%

 

Rezultate dupa contestatie

Sat Cod Limba şi literatura română Matematică Media la evaluarea națională
Tânganu IF349601 9,30 8,70 9,00
Cernica IF7927848 8,00 8,85 8,42
Cernica IF7923729 8,60 8,00 8,30
Tânganu IF10574013 9,60 6,65 8,12
Cernica IF8879031 7,70 8,25 7,97
Cernica IF922251 8,30 7,30 7,80
Cernica IF7928065 7,80 7,75 7,77
Tânganu IF10573744 7,50 7,95 7,72
Tânganu IF10574612 6,80 8,15 7,47
Tânganu IF350051 6,70 8,15 7,42
Cernica IF8829239 8,70 6,00 7,35
Tânganu IF349651 7,50 7,20 7,35
Bălăceanca IF853501 6,00 8,30 7,15
Cernica IF7927101 5,70 7,95 6,82
Cernica IF7925851 7,00 6,15 6,57
Cernica IF7925126 7,40 5,65 6,52
Bălăceanca IF833251 5,00 7,80 6,40
Bălăceanca IF853001 5,20 7,60 6,40
Cernica IF7925699 6,30 6,35 6,32
Bălăceanca IF833701 6,40 6,20 6,30
Cernica IF7928177 5,40 7,15 6,27
Cernica IF7925349 6,75 5,65 6,20
Cernica IF9055222 5,40 6,90 6,15
Tânganu IF10734925 7,20 5,00 6,10
Bălăceanca IF10789888 5,20 7,00 6,10
Tânganu IF10573949 7,00 5,10 6,05
Bălăceanca IF779251 6,60 5,40 6,00
Tânganu IF349451 7,00 4,65 5,82
Bălăceanca IF836851 5,00 6,60 5,80
Bălăceanca IF7922345 5,60 5,75 5,67
Bălăceanca IF851501 6,00 5,20 5,60
Bălăceanca IF835951 5,30 5,70 5,50
Cernica IF8875986 5,20 5,00 5,10
Bălăceanca IF833351 5,00 5,00 5,00
Tânganu IF10573865 4,20 5,70 4,95
Cernica IF913301 5,10 4,70 4,90
Bălăceanca IF779351 4,40 5,30 4,85
Tânganu IF350101 5,25 4,40 4,82
Cernica IF7926852 4,40 5,20 4,80
Tânganu IF350401 4,40 5,20 4,80
Tânganu IF350351 5,00 4,40 4,70
Bălăceanca IF831901 4,30 5,00 4,65
Bălăceanca IF855901 4,10 5,20 4,65
Bălăceanca IF782001 4,00 5,20 4,60
Tânganu IF10534971 4,40 4,70 4,55
Cernica IF916351 5,10 3,95 4,52
Bălăceanca IF836151 5,40 3,65 4,52
Cernica IF921151 3,30 5,70 4,50
Bălăceanca IF853751 3,40 5,50 4,45
Tânganu IF9013661 4,00 4,80 4,40
Tânganu IF9431017 2,20 6,50 4,35
Bălăceanca IF832351 4,50 4,05 4,27
Bălăceanca IF9186772 3,50 5,00 4,25
Cernica IF854001 3,80 4,65 4,22
Bălăceanca IF853301 4,20 4,20 4,20
Bălăceanca IF833001 2,80 5,50 4,15
Cernica IF7972431 4,10 4,10 4,10
Bălăceanca IF853951 3,40 4,70 4,05
Bălăceanca IF855701 4,00 4,05 4,02
Tânganu IF350301 4,80 3,20 4,00
Cernica IF910401 4,10 3,70 3,90
Tânganu IF7911131 3,85 3,60 3,72
Cernica IF921801 4,25 3,05 3,65
Bălăceanca IF836301 2,80 4,50 3,65
Tânganu IF349251 3,60 3,60 3,60
Bălăceanca IF8372939 4,20 2,75 3,47
Bălăceanca IF857351 4,30 2,50 3,40
Tânganu IF10393005 3,60 3,05 3,32
Tânganu IF350501 3,85 2,65 3,25
Bălăceanca IF867151 2,00 4,50 3,25
Bălăceanca IF9949245 3,30 3,20 3,25
Cernica IF909501 2,20 4,00 3,10
Cernica IF7922673 3,50 2,50 3,00
Tânganu IF10842532 2,40 3,50 2,95
Tânganu IF8465682 3,40 2,50 2,95
Tânganu IF350251 2,35 2,50 2,42
Tânganu IF10842575 2,10 2,50 2,30
Cernica IF10758834 1,50 2,60 2,05
Cernica IF918001 Absent Absent Absent
Tânganu IF7966189 Absent Absent Absent

Sat Cod Limba şi literatura română Matematică Media la evaluarea națională
Cernica IF918001 Absent Absent Absent
Cernica IF7927848 8,00 8,85 8,42
Cernica IF7923729 8,60 8,00 8,30
Cernica IF8879031 7,70 8,25 7,97
Cernica IF922251 8,30 7,30 7,80
Cernica IF7928065 7,80 7,75 7,77
Cernica IF8829239 8,70 6,00 7,35
Cernica IF7927101 5,70 7,95 6,82
Cernica IF7925851 7,00 6,15 6,57
Cernica IF7925126 7,40 5,65 6,52
Cernica IF7925699 6,30 6,35 6,32
Cernica IF7928177 5,40 7,15 6,27
Cernica IF7925349 6,75 5,65 6,20
Cernica IF9055222 5,40 6,90 6,15
Cernica IF8875986 5,20 5,00 5,10
Cernica IF913301 5,10 4,70 4,90
Cernica IF7926852 4,40 5,20 4,80
Cernica IF916351 5,10 3,95 4,52
Cernica IF921151 3,30 5,70 4,50
Cernica IF854001 3,80 4,65 4,22
Cernica IF7972431 4,10 4,10 4,10
Cernica IF910401 4,10 3,70 3,90
Cernica IF921801 4,25 3,05 3,65
Cernica IF909501 2,20 4,00 3,10
Cernica IF7922673 3,50 2,50 3,00
Cernica IF10758834 1,50 2,60 2,05

Sat Cod Limba şi literatura română Matematică Media la evaluarea națională
Tânganu IF7966189 Absent Absent Absent
Tânganu IF349601 9,30 8,70 9,00
Tânganu IF10574013 9,60 6,65 8,12
Tânganu IF10573744 7,50 7,95 7,72
Tânganu IF10574612 6,80 8,15 7,47
Tânganu IF350051 6,70 8,15 7,42
Tânganu IF349651 7,50 7,20 7,35
Tânganu IF10734925 7,20 5,00 6,10
Tânganu IF10573949 7,00 5,10 6,05
Tânganu IF349451 7,00 4,65 5,82
Tânganu IF10573865 4,20 5,70 4,95
Tânganu IF350101 5,25 4,40 4,82
Tânganu IF350401 4,40 5,20 4,80
Tânganu IF350351 5,00 4,40 4,70
Tânganu IF10534971 4,40 4,70 4,55
Tânganu IF9013661 4,00 4,80 4,40
Tânganu IF9431017 2,20 6,50 4,35
Tânganu IF350301 4,80 3,20 4,00
Tânganu IF7911131 3,85 3,60 3,72
Tânganu IF349251 3,60 3,60 3,60
Tânganu IF10393005 3,60 3,05 3,32
Tânganu IF350501 3,85 2,65 3,25
Tânganu IF8465682 3,40 2,50 2,95
Tânganu IF10842532 2,40 3,50 2,95
Tânganu IF350251 2,35 2,50 2,42
Tânganu IF10842575 2,10 2,50 2,30

Sat Cod Limba şi literatura română Matematică Media la evaluarea națională
Bălăceanca IF853501 6,00 8,30 7,15
Bălăceanca IF833251 5,00 7,80 6,40
Bălăceanca IF853001 5,20 7,60 6,40
Bălăceanca IF10789888 5,20 7,00 6,10
Bălăceanca IF836851 5,00 6,60 5,80
Bălăceanca IF833701 6,40 6,20 6,30
Bălăceanca IF7922345 5,60 5,75 5,67
Bălăceanca IF835951 5,30 5,70 5,50
Bălăceanca IF853751 3,40 5,50 4,45
Bălăceanca IF833001 2,80 5,50 4,15
Bălăceanca IF779251 6,60 5,40 6,00
Bălăceanca IF779351 4,40 5,30 4,85
Bălăceanca IF851501 6,00 5,20 5,60
Bălăceanca IF855901 4,10 5,20 4,65
Bălăceanca IF782001 4,00 5,20 4,60
Bălăceanca IF833351 5,00 5,00 5,00
Bălăceanca IF831901 4,30 5,00 4,65
Bălăceanca IF9186772 3,50 5,00 4,25
Bălăceanca IF853951 3,40 4,70 4,05
Bălăceanca IF836301 2,80 4,50 3,65
Bălăceanca IF867151 2,00 4,50 3,25
Bălăceanca IF853301 4,20 4,20 4,20
Bălăceanca IF832351 4,50 4,05 4,27
Bălăceanca IF855701 4,00 4,05 4,02
Bălăceanca IF836151 5,40 3,65 4,52
Bălăceanca IF9949245 3,30 3,20 3,25
Bălăceanca IF8372939 4,20 2,75 3,47
Bălăceanca IF857351 4,30 2,50 3,40

 

 

Notificare comentarii

Pentru un dialog civilizat, articolele si comentariile care contin expresii vulgare, injurii catre alti utilizatori sau incita la violenta, ura, sunt defaimatoare, ofensatoare, promoveaza produse sau servicii, sau nu au legatura cu subiectul comentat, vor fi sterse. Responsabilitatea pentru articole si comentarii revine autorului acestora.

Vox Cernica TV

Istorie locala

Noiembrie 26, 2024

Fotografie grup de tineri din Tanganu 1962-63.

Mai jos va prezentam o fotografie veche si care prezinta imaginea unui grup de tineri…
Noiembrie 26, 2024

Va recunoasteti parintii si bunicii? Clase de elevi ai anilor…

Revenim cu prezentarea unor amintiri nepretuite despre parintii si bunicii nostrii, de data aceasta, in…
Septembrie 02, 2024

Drum lin printre stele - Prof. matematica Nastasia Petre -…

Cu profunda tristete, regret si nostalgie, am aflat de trecerea in neființă a D-lui Nastasia…
August 29, 2024

Reportaj despre scoala, invatatorii si satul Caldararu, Cernica. 1945 -…

Actualizare 08-nov-2024- Noi fotografii vechi cu elevii clasei a-IV-a, promotia 1958, a invatatorului Teodor Petcu,…
August 28, 2024

Imagini rare din Cernica, de la Manastirea Cernica si Pantelimon.…

In premiera va prezentam noi imagini de arhiva, din satul Cernica, din anii 1964, de…
August 28, 2024

Imagini VIDEO in premiera cu fostul strand Cernica. TVR -…

In premiera va prezentam un video cu imagini din fostul strand Cernica, realizat de TVR…
August 14, 2024

Crucea misterioasă din adâncul pădurii Cernica - „Străjerul drumului vechi…

Actualizare 25-08-2024 - Imagini 3D ale crucii din Padurea Cernica In urma publicarii articolului din…
August 13, 2024

FOTO-VIDEO - Imagini noi din marele complex medieval, descoperit în…

Va prezentam noi imagini din Arhivele Nationale, din timpul cercetarilor de la renumitul situl arheologic…
Iulie 18, 2024

Reporter fara voie - Mama. O povestire de Vasile Bolboja,…

Povestirea pe care o publicam astazi se intituleaza "Reporter fara voie - Mama" si este…
Iunie 21, 2024

Destine tângănene. Dumitru Sava.

MICRO-POVESTIRE LOCALĂ REALIZATĂ SUB EGIDA PORTALULUI VOXCERNICA.RO D E S T I N E  T Â…
Mai 23, 2024

Fotbal scolar cernicaș -1961 - recurs la memorie

Comuna noastră Cernica a fost mereu, mereu furnizoare de personalități naționale în diverse medii. Evident…
Aprilie 06, 2024

Cum arata un buletin in anul 1931. Nea Niculae Goreață…

Nea Niculae, Goreață, așa cum îi spuneam noi copii din Căldăraru acum  mai bine de…
Martie 27, 2024

Recurs la memorie. Scoala comunala Cernica - Caldararu - Tanganu.…

VA RUGAM NU EZITATI SA NE TRIMITETI FOTOGRAFIILE DVS. VECHI PENTRU A FI PUBLICATE. Actualizare…
Martie 21, 2024

Recurs la memorie – Scoala mica din Tanganu - 1959

Continuăm să vă prezentăm fotografii din istoria comunei noastre pe principiul că o “poză face…
Martie 09, 2024

Recurs La Memorie - Săpăturile De La Mănăstirea Tânganu 1961-1966

Vă prezentăm o fotografie - document istoric din anul 1964 - cu aceia care au…
Decembrie 14, 2023

Destine tângănene. Rădița. Predestinare - Prietenie - Dragoste.

O “poveste” adevărată de prietenie, dragoste şi predestinare, în care vom reproduce, evenimente, întâmplări, fapte…
August 17, 2023

Mihai Eminescu si Cernica. Ultima poezie de dragoste. 1889.

Prin amabilitatea poetului Mircea Dinescu va prezentam ultima poezie de dragoste a lui Mihai Eminescu,…
August 08, 2023

Vasile Bolboja din Tanganu comentat de Cristian Topescu in Revista…

Rubrica Fair Play - Revista Flacara, 16-martie-1984 Spectacol sau rezultat? De la cititorul Vasile Bolboja…
Iulie 11, 2023

Un om împușcat lângă Cernica.

Se telegrafiază de către sub-prefectul plășei Pantelimon, că o patrulă de călărași dând lângă Cernica…
Iulie 10, 2023

Opinii. NICOLAE ANDREI şcoala generală din Căldăraru comuna Cernica, judeţul…

Romania Libera: 18-februarie-1976 - Rubrica OPINII "Satul Căldăraru, comuna Cernica, judeţul Ilfov este aşezat foarte aproape…
Iulie 10, 2023

Drama din padurea Cernica.10-octombrie-1911

"O zguduitoare dramă din amor, așa cum prin romane senzaționale se mai intîlnește, s’a desfășurat…
Mai 29, 2023

Harta austriaca a comunei Cernica. 1856 - 1859.

Vă prezentăm harta istorică (interactiva) a zonei Cernica (si nu numai) de acum aproape 170…
Martie 19, 2023

Flora spontana medicinala din padurea Cernica. Revista Farmacia - 1959

Va prezentam o lucrare din anul 1959 cu privire la flora spontană medicinală din pădurea…
Februarie 16, 2023

Fotografii din 1933 - Manastirea Cernica.

Imagini Manastirea Cernica din anul 1933.
Ianuarie 22, 2023

Scoala veche din Manolache nr. 38 - Cl. I-IV si…

Actualizare 26-feb-2023: Vă prezentăm noi imagini cu școala din Manolache, cu învațătoarea Stefania Ionescu și…
Ianuarie 08, 2023

Scoala Mica din Tanganu. Serbari scolare de altadata.

Actualizare: 24-ian-202324 IANUARIE 1959 Continuam seria de amintiri cu privire la Scoala Mica din Tanganu. …
Decembrie 11, 2022

File de istorie locala. Viata parohiilor: Balaceanca. Emisiune Trinitas 2010.

Continuam prezentarea filelor de istorie ale comunei Cernica. Astazi va prezentam o emisiune despre satul…
Septembrie 03, 2022

Clasa a V-a an scolar 1956-1957. Scoala Gimnaziala nr. 1.…

Provocare pentru cernicasi. Vă recunoașteți bunicii si strabunicii din aceasta fotografie?! In premiera, va prezentam…
Septembrie 01, 2022

Recunoasteti aceasta imagine istorica? Click fotografie pentru raspuns.

Daca recunoasteti aceasta imagine "istorică" atunci înseamnă că sunteti din satul Caldararu, Cernica, ați învățat…
August 31, 2022

Invatamantul cernicas in jurul bornei 1960.

În jurul anului 1960 s-au produs ample schimbări în învățământul românesc. Care, normal, au avut…
Iulie 27, 2022

Complex Medieval Tanganu - Manastirea Tanganu

In cele ce urmeaza va prezentam doua documente cu foarte multe detalii inclusiv shite si…
Iulie 09, 2022

Amintiri Fotbalistic-Cernicașe…. 1978

În anii 1970 fotbalul din comuna noastră, Cernica, a revigorat… Echipa fanion a satului Tânganu,…
Martie 30, 2022

Amintiri tanganene. Revelion 1967.

Anul 1967... Așa cum am mai spus, în decembrie 1967 am cumpărat un magnetofon Tesla-Uran…
Ianuarie 23, 2022

Amintiri tanganene. La Ciuperca. Strandul Cernica.1968.

Anul 1968....        Era în prima zi de Paști din acel an..        Un grup…
Decembrie 27, 2021

Amintiri tanganene. Nela. Strandul Cernica. Trecute amintiri. 1971.

     In februarie 1970 am fost liberat de la armată... unde am petrecut 1…
Decembrie 15, 2021

S.O.S. - Efigiile de la Spitalul Balaceanca au disparut.

În august 2019 vă anunțam cu privire la finalizarea restaurării efigiilor (reprezentari în ipsos a…
Decembrie 02, 2021

Amintiri tanganene. Ana Martac.1965.

Liceele serale din acele timpuri - anii 1965-1975 le urmau și muncitorii de pe platforma…
Decembrie 01, 2021

Sondajul arheologic din punctul Tânganu „Autostradă. 1992. Vasilica Sandu-Cuculea

În 1992, cu ocazia contructiei autostrazii A2 Bucuresti Constanta, pe teritoriul comunei Cernica au avut…
Noiembrie 30, 2021

Excursie cu amintiri - itinerariu: padurea Caldararu - fosta "la…

În cele ce urmează dorim să vă prezentăm un album cu imagini luate cu ocazia…
Mai 17, 2021

Pastila cu amintiri si...istorie locala...(1)

In anii 1959-60 în locul micilor bălți și lacuri care înconjurau râul Colentina pe teritoriul…
Februarie 28, 2021

Editie speciala pentru santierul din lunca Cernica-Caldararu. Steagul Rosu. 1958…

Actualizare: 26 mai 2021 In articolul Ce povesteste o monografie a satului Caldararu, Cernica, din anii…
Iunie 17, 2020

Tanganu, lumea de ieri, lumea de azi.

   Scriitorul austriac, Ștefan Zweig,  a scris ultima sa carte, "Lumea de azi", în anul…
Aprilie 27, 2020

1965. Filmare TVR, sit-ul arheologic de la Caldararu, Cernica.

In filmuletul de acum 55 de ani, puteti viziona mai multe imagini extrem de rare,…
Ianuarie 05, 2020

C.I.A. la Manastirea Cernica ?! 1951-1952.

Actualizare 29-08-2024 Va prezentam un nou document datat 18-decembrie-1951, intitulat "Depozit de munitie in Padurea…
Decembrie 08, 2019

Documentar despre satul Caldararu, biserica si locuitorii sai.

Vă prezentăm un scurt metraj documentar realizat de Trinitas TV în colaborare cu parohia satului…
Octombrie 05, 2019

Despre datarea necropolei neolitice de la Cernica. Dr. Eugen Comsa.…

"Prin sapăturile arheologice incepute în vara anului 1960, de către dr. doc. Gheorghe Cantacuzino, pe…
Iulie 20, 2019

Imagini inedite din 1973. Situl arheologic "Manastirea Iezarul". Caldararu -…

Va prezentam mai multe fotografii din 1973, cu ocazia sapaturilor din Căldăraru-Cernica, jud. Ilfov in cadrul sitului…
Aprilie 16, 2019

Monografie sat Cernica - 1942. Invatatoare Hrisia Mihai.

Un nou document istoric rar, de acum 77 de ani, va este pus la dispozitie de…
Decembrie 01, 2018

Ziarul „Alba-Iulia”, organ al proclamării unității naționale. Reeditare cu ocazia…

Va prezentam o reeditare a ziarului „Alba-Iulia”, organ al proclamării unității naționale tiparit in 18 noiembrie/1…
Octombrie 29, 2018

Tomos pentru canonizarea Sfantului Ierarh Calinic de la Manastirea Cernica.…

Va prezentam un document rar din anul 1955 si anume TOMOS-ul (hotarare scrisa) pentru canonizarea…
Septembrie 09, 2018

Amintirile razboiului mondial. Jurnal de front Vasile Arghirescu. 1916-1917.

Prin amabilitatea preotului paroh Vasile Gutea din Caldararu si in urma unei vizite de documentare…
Septembrie 03, 2018

Monografie sat Cernica-1968. Preot Dr. Gheorghe Badie

Continuam publicarea monografiilor istorice realizate de invatatorii si preotii din satele comunei Cernica. De data…
August 08, 2018

Sinodiconul (condica) bisericii Cernica. Preot Dr. Gheorghe Badie. 1968

Prin amabilitatea preotului paroh al bisericii parohiale din satul  Cernica, Sorin Popa, astazi avem placerea…
Iunie 01, 2018

Din istoria romantata a religiei si educatiei din satul Caldararu,…

Cu un an inainte de asasinarea lui Kennedy, adica in 1962, in satul Caldararu, comuna…
Mai 31, 2018

Ce povesteste o monografie a satului Caldararu, Cernica, din anii…

In ziua de 23 Aprilie 1960, era tiparita o editie speciala a ziarului "Steagul Rosu",…
Martie 19, 2018

"Amintiri despre viitor" de la 1891 despre Tanganu.

Inițial, am vrut să vă prezentăm această "știre", ca facând parte de categoria celor "inedite",…
Februarie 23, 2018

Adresa Muzeului de Istorie si Arta al municipiului Bucuresti catre…

In anul 1991 a fost adoptata Legea Fondului Funciar prin care a fost definit si…
Februarie 23, 2018

Adresa catre Consiliul Popular al Comunei Cernica. Institutul de Arheologie.1970

"Institutul de Arheologie a executat în vara fiecărui an dela 1960 pina acum, cercetari arheologice…
Februarie 02, 2018

Reforma agrara de la 1921 in satele comunei Cernica. Planurile…

In premiera absoluta si dupa aproape 100 de ani, portalul Vox Cernica va prezinta in…
Februarie 18, 2017

Statistici istorice 1832-1865 satele comunei Cernica.

Lista cu numele preotilor ce se afla in coprinsul plasii Danbovita leat 1835.
Decembrie 02, 2016

In cautarea originilor proprii si a istoriei locale...Blogul anului 2016

In cele ce urmeaza avem placerea sa va prezentam un blog personal, realizat de Dl.…
Aprilie 30, 2016

Un sat intr-o carte: Maracineni-Caldararu. Avocat Constantin N. Popescu. 1963

Va prezentam o carte descoperita recent si care ne-a fost transmisa prin amabilitatea D-lui Ciotoran…
Martie 21, 2016

Hrisov de tarnosire Biserica Balaceanca - 1884

Astazi 21 martie 2016, cu ocazia lucrarilor de renovare a Sfintei Mese din altarul Bisericii…
Decembrie 07, 2015

File de istorie: Scoala mica din Tanganu.

ÎNCEPUTURI ŞI ... ISTORIE--------------------------------------Septembrie 1955...Superbă lună de toamnă...Eu aveam 7 ani şi 6 luni. Era…
August 23, 2015

Situatia scolara in anul 1948 la scoala Caldararu.

Mai jos va prezentam o statistica relevanta cu date detaliate despre numarul de copiii pentru…
Aprilie 17, 2012

Acum desecretizat. Planul de Sistematizare al comunei Cernica-1970. Canal si…

Din cauza dimensiunilor si numarului de pagini va rugam asteptati incarcarea acestora daca este cazul)…
Februarie 12, 2012

Manastirea Tanganu. Fragmente arheologice si schite amplasament.

Prin amabilitatea D-lui Ciotoran Nicolae din Balaceanca, va prezentam cateva fragmente arheologice din ceea ce…
Februarie 12, 2012

"Bine că ai venit părinte, mai inainte de a ne…

Va prezentam un material preluat de D-l Nicolae Ciotoran-Balaceanca din arhive, in care veti regasi…
Ianuarie 14, 2012

Răsărituri veşnice pentru morţii din Cernica

Articol preluat de la Asociaţia Astronomică Astroclubul Borealis Părăsind Bucureştiul pe Autostrada Soarelui, trecem prin…
Decembrie 13, 2011

Manastirea Cernica. Imagine aeriana.

sursa foto: Romania vazuta din avion sursa text: Site oficial Manastirea-Cernica.ro Ctitorie a marelui vornic Cernica…
Noiembrie 04, 2011

Satul Tanganu-File de istorie ilfoveana

sursa foto: Panoramio În celebrul act de la 20 septembrie 1456, emis în timpul domniei…
Aprilie 06, 2011

Orientarea mormintelor necropolei neo eneolitice de la Cernica. O noua…

  Nu demult, promiteam ca vom reveni cu detalii despre Necropola neolitica de la Caldararu,…
Iunie 12, 2010

Cernica si satele sale la 1885. Geografie, statistica si istorie…

Impartirea administrativ teritoriala la 1885 pentru satele din comuna Cernica si date statistice.
Mai 22, 2010

Pregatire itinerarii excursii tematice. Partea II-a.

Un grup de entuziaşti iubitori de istorie şi natură locală din comuna Cernica au inceput…
Ianuarie 06, 2010

Cercetarile arheologice de la Balaceanca

Asa cum precizam in articolul "Monumente istorice. Comuna Cernica", incepem sa publicam detalii despre fiecare…
Ianuarie 04, 2010

Monumente istorice. Comuna Cernica

Suntem siguri ca nu exista locuitor al comunei Cernica care sa nu fi auzit de…
Decembrie 14, 2009

Festivalul filmului la sate. Glina, Balaceanca, Cernica. 1973

Va mai aduceti aminte de Nea Mircea sau de Pasca Corneliu din Cernica ? Dar…
Noiembrie 27, 2009

Amintirile din secolul XIX ale unui octogenar despre Tanganu-Cernica. Marin…

Acest material a fost scris undeva după anul 1918, iar informaţiile pe care le contine…
Noiembrie 27, 2009

Istoricul Mănăstirii Tînganu

Manastirea Tanganu - înalţată odinioară în cîmpia munteană, lînga vechea albie a Dîmboviţei, în apropierea…
Noiembrie 02, 2009

Premiera absoluta. Atestare documentara sat Balaceanca.

In premiera absoluta pentru Comuna Cernica, va prezentam documentul care atesta existenta satului Balaci, azi…
Noiembrie 02, 2009

Monografie comuna Cernica. Invatatoare Victoria Folescu. 1939-1944

"Suprafata ocupata de satul Cernica, este de 2,640 ha, iar numarul locuitorilor se ridica la…
Noiembrie 02, 2009

Monografie istorica sat Balaceanca. Invatator Vasile Badicioiu. 1946

Sufletul satenilor. "Sufletul lor bun ii fac sa se asocieze pentru diferite binefaceri. Fetele, flacaii…
Octombrie 24, 2009

Prima Pecete a satului Balaceanca: 1830

Prima pecete folosita de alesii satului Balaceanca in actele oficiale dateaza de la 1830. Transcrierea…
Octombrie 19, 2009

Catagrafie

Catagrafia din anul 1810 a eparhiei Ungrovlahiei, din care extrag datele referitoare la satele ce…
Octombrie 16, 2009

Monografie istorica a satului Caldararu. Invatator Stan Leu. 1936-1944

Astazi a fost una dintre zilele cele mai frumoase. Portalul Vox Cernica a intrat in…
Iulie 01, 2009

Numele Comunei Cernica...

Cernica este satul de resedinta al comunei cu acelasi nume - Cernica. Acest nume este dat…