Evaluare utilizator: 3 / 5

Steluță activăSteluță activăSteluță activăSteluță inactivăSteluță inactivă
 

I.  Daca se prezinta la Casa de Pensii Ilfov o ruda de gradul I adica: fiu/fiica, sot/sotie, parinti sunt necesare urmatoarele acte:

1.   Certificat de deces                                                  (copie si original)

2.   Certificat  de nastere decedat                                 (copie si original)

3.   Certificat de nastere solicitant                                (copie si original)

4.   Buletin sau carte de identitate al/a solicitantului     (copie si original)

5.   Certificat de casatorie (pt. femei)                            (copie si original)

6.  Documente care sa ateste ca solicitantul a efectuat cheltuielile de inmormantare pe numele  sau adica factura pentru cosciug, chitanta de la biserica pentru imormantare si altele. Insistam: toate documentele  privind cheltuielile de inmormantare trebuie sa fie pe  numele solicitantului.

II.  Daca solicitantul este o ruda de gradul II adica frate, sora, nepot, etc. trebuie sa prezinte urmatoarele documente:

1. Certificat de deces                                                  (copie si original)

2. Buletin sau carte de identitate al/a solicitantului     (copie si original)

3. Documente care sa ateste ca ruda a efectuat cheltuielile cu precizarile de la punctul 6 de mai sus.

Mentionam ca diferenta dintre numarul de documente solicitate intre rudele de gradul I si rudele de grade inferioare are urmatoarea explicatie: Rudele de gradul I primesc o adeverinta care le da dreptul sa incaseze de la Posta din Cernica si ultima pensie pe cand la cele de grade inferioare li se anuleaza acest drept. In cazul in care la Casa de Pensii Ilfov se prezinta un frate/sora sau un nepot pensia pentru luna in care s-a produs decesul  intra in mostenirea defunctului si se imparte  (impreuna cu bunurile imobile si mobile pe care le-a detinut) dupa procentele prevazute in lege in cazul mostenirii intre toti mostenitorii legali. Deci dupa efectuarea mostenirii la notariat intre toti mostenitorii legali: directi (copii, nepoti de copii) si (in lipsa celor directi) colaterali (frati, nepoti de frati, etc) se poate incasa si imparti pensia din luna decesului.

Termenul de prescriere (in care poate fi solicitata pensia pe ultima luna dar si ajutorul de inmormantare - daca nu a fost incasat imediat)j) este de 3 ani.

Programul Casei de Pensii Ilfov pentru acordarea ajutorului de inmormantare este urmatorul:

Luni, miercuri, joi intre orele 8.30 - 11 pentru depunerea documentelor necesare

orele 11.30-13  pentru eliberarea  urmatoarelor documente

-  o chitanta pentru incasarea ajutorului de somaj in valoare fixa de 1712 lei (17.120.000 lei vechi) care se incaseaza imediat de la caserie. Precizam ca aceasta operatiune se realizeaza intr-o zi cu necesitatea ca solicitantul sa astepte de la depunerea actelor (8.30-11) pana in jurul orei 13.30 cand se elibereaza documentele de incasare si imediat  primeste de la caserie si suma pentru ajutorul de inmormantare de 17.120.000 lei.

- o adeverinta pentru urmasii directi pentru a se prezenta la Posta din Cernica pentru a incasa ultima pensie pe luna in care s-a produs decesul. Precizam inca odata: ACEASTA ADEVERINTA NU SE ELIBEREAZA PENTRU RUDELE DE GRAD INFERIOR URMAND CA ULTIMA PENSIE  SA FIE INCASATA SI IMPARTITA DUPA EFECTUAREA ACTULUI DE MOSTENIRE LA NOTARIAT.

ALTE RECOMANDARI:

1.  Este bine ca la Casa de Pensii Ilfov sa se prezinte o ruda de gradul I pentru a incasa - fara complicatii - toate drepturile (ajutor de inmormantare si ultima pensie).

2. Toate documentele privind cheltuielile de inmormantare sa fie emise pe numele celui care solicitata ajutorul de inmormantare si alte drepturi.

A SE CITI SI:

Modul de calcul al pensiilor.

Pensia de urmas

Pensia anticipata si pensia anticipata partiala.

Sistemul public de pensii pe intelesul tuturor.

Formalitati incasare ajutor de deces

Acte necesare dosare de pensionare

Comentarii   
Grigorescu Darius
0 # grupa 2 a de muncaGrigorescu Darius 29-03-2015 21:32
Buna ziua
Am lucrat in grupa -2 a de munca din 08.11.1977 pana 10.11.1997.
In cartea de munca angajatorul a scris ca grupa a 2 a de munca se acorda din data de 08.11.1978 .
Va rog sa ma lamuriti de ce angajatorul nu a luat in consideratie si primul an a fost lucrat in grupa a 2 a de munca.
Multumesc
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat | Raportează către un administrator
voxcernica.ro
0 # Raspuns d-lui Grigorescu Mariusvoxcernica.ro 02-04-2015 20:52
Dupa 1990 au fost eliberate unele adeverinte pentru grupe fara acoperire legala. Dupa 2000 a fost introdusa urmarirea informatica inclusiv in domeniul pensiilor. Aceasta permite controlul intreprinderilo r socialiste care au platit CAS-ul aferent grupelor. Ba chiar sunt evidentiate si sectiile carora le-a fost atribuita grupa inclusiv procentul de grupa ! Daca intreprinderea la care ati lucrat dvs se afla in aceasta evidenta nu conteaza daca o dovediti cu cartea de munca sau cu adeverinta. In experienta noastra am intalnit ambele cazuri. Cu rezolvare pozitiva daca ele s-au bazat pe adevar.
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat | Raportează către un administrator
Adaugă comentariu
Pentru un dialog civilizat, articolele si comentariile care contin expresii vulgare, injurii catre alti utilizatori sau incita la violenta, ura, sunt defaimatoare, ofensatoare, promoveaza produse sau servicii, sau nu au legatura cu subiectul comentat, vor fi sterse. Responsabilitatea pentru articole si comentarii revine autorului acestora.
Campurile de mai jos marcate cu * sunt obligatorii.


Codul de securitate
Refriseaza codul / Introduceti codul in campul de mai jos

Vox Cernica TV